Szanowni Państwo,
w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w Polsce oraz zaleceniami rządu i służb sanitarnych dotyczących rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 – „koronawirusa”, aby skutecznie chronić zdrowie beneficjentów ARiMR i jej pracowników, prosimy o wyrozumiałość dla przyjętego sposobu postępowania w tym okresie. Zmiany dotyczą przede wszystkim przyjęć interesantów w jednostkach organizacyjnych ARiMR tzn.:
– ograniczona zostaje możliwość osobistego załatwiania spraw w biurach powiatowych, oddziałach regionalnych oraz centrali ARiMR – jednostki te pracują bez kontaktu z interesantami;
–
kontakt z ARiMR – wyłącznie telefoniczny lub pisemny (za pośrednictwem
poczty tradycyjnej
lub elektronicznej), numery telefonów i adresy e-mail będą dostępne w widocznym
miejscu przy wejściu do placówki Agencji;
– w sytuacji braku możliwości skorzystania z powyższych rozwiązań we wszystkich jednostkach organizacyjnych ARiMR udostępnione zostaną wrzutnie / urny, w których możliwe będzie pozostawienie dokumentów / wniosków / oświadczeń bez konieczności kontaktu z pracownikami Agencji.
Szanowni Państwo,
większość spraw związanych z ubieganiem się o dopłaty i dotacje, a także z rejestracją zwierząt można załatwić przez internet.
1. Jeżeli używasz komputera – złóż wniosek o płatności
bezpośrednie i obszarowe
z PROW 2014-2020 za pomocą aplikacji eWniosekPlus, a dane o zwierzętach zgłoś
albo wyjaśnij
za pomocą aplikacji PortalIRZplus!
2. Jeżeli nie używasz komputera – skontaktuj się telefonicznie z doradcą rolniczym lub z pracownikiem biura powiatowego ARiMR
3. Oświadczenie potwierdzające brak zmian w 2020 roku w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2019 można złożyć poprzez:
– pozostawienie we wrzutni / urnie umieszonej przy wejściu do biura powiatowego,
– wysłanie pocztą,
– złożenie poprzez platformę ePUAP,
–
przesłanie zeskanowanych dokumentów za pomocą poczty elektronicznej (e-mail)
na adres mailowy biura powiatowego właściwego ze względu na adres zamieszkania
Wnioskodawcy. W tym przypadku Beneficjent zostanie poproszony o złożenie
oryginału dokumentu w odpowiedniej placówce ARiMR
w terminie późniejszym.
Adresy skrytek ePUAP (dla osób które posiadają Profil Zaufany) oraz adresy e-mail biur powiatowych dostępne są tutaj.
Rolnicy uprawnieni do złożenia Oświadczenia mogą także
zalogować się do aplikacji eWniosekPlus i złożyć wniosek przez
Internet, do czego zachęcamy. W przypadku złożenia dokumentów do wrzutni
lub przesłania pocztą elektroniczną, Wnioskodawca otrzyma potwierdzenie
przyjęcia dokumentów po ich zarejestrowaniu (jeżeli potwierdzenia są
przewidziane/niezbędne w procesie obsługi sprawy).
Jeżeli Wnioskodawca chce otrzymać potwierdzenie bez oczekiwania, najlepszym
rozwiązaniem jest przesłanie dokumentów za pośrednictwem poczty.
KANAŁY KOMUNIKACJI
W związku z koniecznością wprowadzenia ograniczeń w kontaktach bezpośrednich uruchomione zostały dla Państwa dodatkowe kanały komunikacji z ARiMR. Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania odnośnie funkcjonowania Agencji w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemiologicznego, prosimy kierować je na następujący adres maila lub pod numer telefonu:
tel. 22 595 06 99
Informacje dotyczące działalności ARiMR dostępne są również za pośrednictwem dotychczasowych kanałów komunikacji, w szczególności:
Infolinia ARiMR: 800 38 00 84 lub 22 595 06 11
Formularz kontaktowy: https://www.arimr.gov.pl/zadaj-pytanie/
ePUAP[1] : https://epuap.gov.pl/wps/portal
eUsługi ARiMR: eWniosekPlus oraz PortalIRZplus
Wszystkie podjęte działania mają charakter prewencyjny. W celu zapobiegania rozpowszechniania się wirusa zachęcamy Państwa do ograniczenia wizyt w urzędach do niezbędnego minimum, a w razie konieczności załatwiania spraw pilnych przy użyciu powyższych kanałów komunikacji.
[1] W trakcie wyboru sprawy do obsłużenia prosimy o wskazanie konkretnego urzędu (biura powiatowego lub oddziału regionalnego) właściwego dla załatwienia sprawy.